blogas – tekstų skaitymo būdas

 
KETURIASDEŠIMT DEVINTOJI METŲ SAVAITĖ
(grįžti prie sąrašo)
 
 
2007-12-03, paprastas labirintų kūrimo būdas
 
Lankytojų prašymu teko modifikuoti seną gerą žaidimą, dabar ten nebe tarakonas, o auksinė žuvelė. Tam tikra prasme šis virsmas susisiekia su vienotokio užrodyta trišimtine svetaine.

Seanas Howardas skelbia žaidimų mechanikas (atidžiai perskaičiau #053, žavu!), tačiau tai tik pusė darbo. Juk kita, ne mažiau svarbi dalis – gera žaidimo lyrika?

Praėjusiame tūkstantmetyje, kai visi pasaulio kompiuteriai turėjo mažiau atminties, nei tas kuriuo rašau (ar tik aš neperlenkiu?), mechanikos nuo lyrikos beveik nebuvo galima atskirti.
xxxxxx
.....x
xx.x.x
x..xxx
x.....
xxxxxx
Kartą svarsčiau apie būdus automatiškai sugeneruoti labirintą (maždaug tokį, kaip kairėje). Algoritmuoti rekursiškus „medžių graužikus“, vis iš naujo pradedančius atsitiktinį generavimą kaskart, kai tik netyčia nukanda savo pradėtą kurti „medį“, labai nesinorėjo.

O laisvai paleistas atsitiktinių skaičių generatorius pritaškydavo į labirintus visiškai nepanašių struktūrų, tokių kaip dešinėje.
.x.x..
x...x.
x..x..
..xxxx
x..x..
.xx..x
Bežiūrint į tas akmenų sąvartas toptelėjo paprastas mechaninių taisyklių rinkinys:
a) į laisvą langelį pereiti galima visada;
b) į užimtą langelį galima pereiti tik tuomet, kai už jo esantis yra laisvas;
b1) taip judant, pasikeičiama su užimtuoju langeliu vietomis.

Žodžiais šią mintį išreikšti sunkoka (kiek atsimenu, ji toptelėjo kažkuo kitu), tačiau štai čia rasite šį žaidimą, realizuotą džiavaskriptu.

Pagrindinis pasirinktos mechanikos privalumas – itin paprastas labirinto generavimas. Pasirinkau 60% užpildymo tankį – 50% yra per lengvai pereinamas, o 70% beveik visada užstrigdo. Nors ir dabar kartais tenka kartą ar du pergeneruoti, kol labirintas tampa išsprendžiamas.

Paskui mechaniką iškart atėjo minimalistinė lyrika. Kas sakė, kad po žeme turi būti tik tvarkingi stačiakampiai takeliai (ką tik nušluostytomis dulkėmis)? Kodėl vaikštant po labirintą, jis neturėtų kisti? Dar įdomiau, jei kai kuriais atvejais yra įmanoma nustumti akmenis nuo iš pažiūros nepraeinamo takelio (arba priešingai, netyčia užtverti sau kelią)...
 
< 2007-12-01 žaidimai programuotojai 2007-12-04 >
komentarų: 0neteisingų atsakymų: 0teisingų be komentaro: 0
kaip komentuoti?vardas:
Kontrolinis klausimas:url:
Keliais klavišais valdomas šis žaidimas (įrašykite skaičių)?

atsakymas:
Įrašyti(pasitikiu Jūsų vidiniu cenzoriumi (ąčęėįšųūž, rupūžė ir t.t.))

rzu
dienos
saulė
modeliai
kūryba
ratilai
kas ir kaip
parama