blogas – tekstų skaitymo būdas

 
TRISDEŠIMT ANTROJI METŲ SAVAITĖ
(grįžti prie sąrašo)
 
 
2008-08-06, kam skambina varpai
 
Atostogų metu pamačiau gausybę skirtingų žmonių ir godžiai sugėriau įvairiausius jų generuojamus žmoniškojo elgesio modelius. Sekmadieno vakare teko apsilankyti Klaipėdos makdonalde, eilutė, mielas širdžiai šurmulys. Staiga suvokiu, kad du gretimoje eilėje stovintys vaikinai, galėtų būti bebaigią vidurinę, šiaip jau uosto lietuviai, periodiškai persimeta angliškų frazių serijomis. I'll take juice, wouldn't you? Yes, I'll eat this, sure.

Maždaug po tris - penkis dialogo elementus, su tuo byvio ir tešlagalvio akcentu. He. Hehe. Ach-chahaha-hahaha. Atidžiau apsidairiau. Dauguma vyriškos lyties valgytojų (ties merginomis, deja, visiškai nepajėgiau susikaupti) – jauni, apsvaigę nuo infliacijos, dėl kurios kažko sau kvaršina galvą tik jų tėvai, su lengvu klonavimo atspalviu, lyg uostamiesty gyventų vieni minedai. Vos pajutęs šią vidinę dvasinę intonaciją, dažniausiai sau virtualiai įspiriu. Byvis su Tešlagalviu juk ir mane žavėdavę. Daugelis turi puikių šansų kada nors susivokti, jog tai gana ironiškas filmukas. O ežiukas rūke jau beviltiškai seniai pradingo rūke virš Letos.

Vakar jaunėlis praplėtė mano kiek pasenusias žinias apie supančią žmoniją: esą vaikai jau smėlio dėžėse žaidžią komstruktyviai. I'm bad, so bad. I'll kill You now. Die, monster. Abu pamažu konstatavome, kad žmonių mąstymo būdą formuoja televizorius. Giliau imant, reklamos davėjai ir jos kūrėjai. Žmonės vis labiau mąsto taip, kaip tai patogu trečiąjį pasaulinį karą (vartojimas vs noosfera) laimėjusiam bizniui.

Karinė analogija leidžia susidaryti aiškesnį vaizdą. Prisiminiau gana įdomią diskusiją apie pozicionavimo veikimą ar neveikimą. Žmonijos pralaimėto karo prasme tai tėra ginčas tarp strategų ir taktikų. Pozicionuotojai linkę teigti, kad karas be strategijos tėra karas su prasta strategija, ir kad karo rezultatą lemia tik strategai, o kūrybiški vaikai gal ir blyksteli prieš mirtį, bet tai nieko nereiškia. Kūrybininkai tik juokiasi iš kabinetinių generolų. Be kūrybiškos taktikos bet kuris išankstinis strateginis planas nieko nevertas.

Susidurdamas su Kanų liūtais apdovanotais reklamos klipais visuomet patiriu dvejopą jausmą. Gražu, bet amoralu. Dažnai net labai maloniai kvaila, bet tai juk įmantrių karo įrankių paroda, dvasinio žudymo priemonių galerija. Sutikite, reklama žiniasklaidoje jau yra tapusi masinio naikinimo ginklu. Šio karo tikslas – greitai ir preciziškai išžudyti sveiko proto likučius, išsaugant tuščius negyvenamus pastatus-vartotojus.

...alus, automobilis, medžioklė...

Tad visai gera suvokti, kad kritiškų įrašų, nuolat pasirodančių reklamos žudymo svetainėje autoriai yra ne kas kitas, kaip patys branduolinių bombų kūrėjai. Ne jie pradėjo karą. Ne jie patys sau pateikia tuos vis naujų sveiką protą paralyžuojančių nuodų užsakymus. Ne jie pilotuoja žiniasklaidos bombonešius.

Bet juk darbas karo žinyboms visomis istorinėmis ir geografinėmis aplinkybėmis buvo ir yra gerai apmokamas, ar ne?
 
< 2008-08-05 žiniasklaida 2008-08-07 >
komentarų: 0neteisingų atsakymų: 1teisingų be komentaro: 0
kaip komentuoti?vardas:
Kontrolinis klausimas:url:
Reklama=

atsakymas:
Įrašyti(pasitikiu Jūsų vidiniu cenzoriumi (ąčęėįšųūž, rupūžė ir t.t.))

rzu
dienos
saulė
modeliai
kūryba
ratilai
kas ir kaip
parama