blogas – tekstų skaitymo būdas

 
TRISDEŠIMT ANTROJI METŲ SAVAITĖ
(grįžti prie sąrašo)
 
 
2013-08-09, apie džiaugsmo centrą
 
Ėmiau ir perskaičiau knygą apie tai, kaip žmonės mąsto – Kindliuje, žinoma, mat sekdamas, kaip autorius ją ketina išleisti ir išleidžia, nutaikiau momentą, kai kažkur šalia kraudfaundingo nuorodos ji kabėjo už dyką.

Mėgstu atsiversti Mitryčių dėl dviejų dalykų, antrasis iš kurių yra visai neprasta draugų juosta (yra toks senas ir labai pažangus konstruktas livejournal sistemoje). Pirmasis – tai paties Mitryčiaus gebėjimas aptikti (ir sukurti) vaizduotę žadinančių noosferos artefaktų.

Iš esmės jo knyga ir yra tokių artefaktų (kai kuriuos jau esu skaitęs bloge) rinkinys, šiek tiek klasifikuotas išilgal labai sąlyginių žmogaus „mąstymo būdų“, tik kad toji klasifikacija yra greičiau literatūrinis knygos organizavimo metodas, nei rimtas žmogaus savybes atspindintis faktas. Taigi, tai noosferos kaistenybių muziejus, į kurį bus galima pakartotinai bristi, kai reikės kokios nors tekstinės iliustracijos.

Bet pakaks apie knygą. Viena šio buvusio reklamos krieitoriaus (jie neišvengiamai vėliau rašo knygas!) mintis taip smarkiai sutampa su tuo, ką galvoju pats, kad nusprendžiau ją pacituoti:

Įdomu, kiek daug reklamos industrija deda pastangų, siekdama perkelti žmogaus viduje esantį džiaugsmo centrą į išorę.

Šiuolaikinei ekonomikai visiškai nereikalingas laimingas žmogus. Laimingi neperka. Visuomenei reikia kompleksuotų, amžinai pavydinčių aplinkiniams neurotikų, kurie pirkdami stengtųsi tapti laimingesni. Ir ši laimė visai neamžina, lengvai gendanti ir reiklaujanti naujų pirkinių. Pats žmogus gi visuomet lieka nepatenkintas.

Kažkur esu skaitęs, kad zirziantis vaikas 40% padidina tikimybę, kad tėvai nupirks jam žaislą. Reklamos užduotis – sukurti žmogaus viduje tokį patį amžinai zyziantį mažą nepatenkintą šiknių. Kaip tik toje vietoje, kur seniau buvo vidinis organas, gaminantis laimę, nepriklausančią nuo išorės sąlygų.
 
< 2013-08-07 žiniasklaida 2013-08-10 >
komentarų: 0neteisingų atsakymų: 0teisingų be komentaro: 1
kaip komentuoti?vardas:
Kontrolinis klausimas:url:
Reklama yra ... (žr. 2005-10-31)

atsakymas:
Įrašyti(pasitikiu Jūsų vidiniu cenzoriumi (ąčęėįšųūž, rupūžė ir t.t.))

rzu
dienos
saulė
modeliai
kūryba
ratilai
kas ir kaip
parama