blogas – tekstų skaitymo būdas

 
ANTROJI METŲ SAVAITĖ
(grįžti prie sąrašo)
 
 
2015-01-09, norint ko išmokti, reikia mokytis
 
Visai neseniai skaičiau įdomių minčių apie tarybinį švietimą, kurio rezultatai buvę geresnį, nei šiuolaikinio.

Ieškodamas priežasčių teksto autorius nuosekliai atmeta vadovėlius (nebuvo jie geresni) ir mokytojus (nebuvo jie visuomenės elitas) pamažu ateidamas prie minties: rezultatus davė totalitarinė prievarta (tėvų svarstymas partkome dėl nepažangių vaikų ir pan.).

Šiek tiek persukęs leksiką (vietoje „prievartos“ kalbėčiau apie „motyvaciją“) su šia mintimi beveik visiškai sutinku. Pamėginau nusipiešti kelis grafikus.

Pirmame yra mokinių pasiskirstymas pagal gabumus. Ką mes bekalbėtume apie integravimą ir diferencijavimą, mokiniai yra skirtingi ir su tuo reikia kažkaip skaitytis.

Apatinėje (trečiojoje) diagramoje parodyta, kaip savaiminė mokinių motyvacija mokytis priklauso nuo jų gabumų. Tie kas yra žemiau vidurkio neturi jokios savaiminės motyvacijos. Kuo vaikas gabesnis, tuo labiau jam patinka mokytis.

Vidurinėje diagramoje esanti apatinė linija – tai prievartinė motyvacija, kurią mes patyrėme tarybinėje mokykloje. Gabesnių spausti nereikėjo, o silpnuosius būdavo numojama ranka, didžiausią spaudimą patirdavęs viduriukas.

Todėl suminė motyvacija buvusi kylanti kreivė (pažymėta raidėmis TSRS). Tie, kas nenorėdavo mokytis (kairioji dalis), to galėjo ir nedaryti, eidavo į PM.

Lietuvoje dabar beveik nėra jokios papildomos motyvacijos mokytis, tik savaiminė. Tai atidėta apatinėje diagramoje. Šiek tiek tą liniją kilsteli egzaminai, bet jie būna tik vieną vasarą, todėl neverta tikėtis, kad jie motyvuos mokinį visus 12 metų.

Blogiausia, kad visi sustoja į AM, nebėra pyragėlio, nebesvarbu, ar tu mokysiesi, ar ne.

Kaip didinti motyvaciją yra geras, tačiau visai kitas klausimas. Atsakysiu visai jau trumpomis tezemis:

  • reikia sudominti, pasiūlant įdomių užduočių (galiu kelias parduoti)
  • reikia įteisinti gimnazijų konkurenciją (atsisakant garantuoto teritorinio priėmimo)
  • reikia grąžinti AM konkurenciją (sumažinti vietų skaičių universitetuose)

    Priežastis, kodėl mokiniai nesirenka tiksliųjų dalykų studijų yra štai kokia: neretai jiems nemoka didelių algų, nes universitetai neparuošia profesionalų. O kaip jie paruoš, kai ateina nemotyvuoti ir nepratę mokytis mokiniai. O kaip jie bus motyvuoti, kai rinkoje nesimato aukštų algų. O be to, kai AM diplomą gali gauti beveik nieko nesimokydamas nei vidurinėje, nei aukštojoje.
  •  
    < 2015-01-08 švietimas 2015-01-10 >
    komentarų: 0neteisingų atsakymų: 0teisingų be komentaro: 1
    kaip komentuoti?vardas:
    Kontrolinis klausimas:url:
    Ar smarkiai buvau spaudžiamas mokytis?

    atsakymas:
    Įrašyti(pasitikiu Jūsų vidiniu cenzoriumi (ąčęėįšųūž, rupūžė ir t.t.))

    rzu
    dienos
    saulė
    modeliai
    kūryba
    ratilai
    kas ir kaip
    parama